Aanmelden

Duurzaam wooncomfort
voor huurders van Ymere

Duurzaam wooncomfort
voor huurders van Ymere

Stel je eens voor… Een woning zonder gasaansluiting, die toch van alle comfort en gemakken voorzien is. Een fijne woning met vloerverwarming die ervoor zorgt dat de warmte gelijkmatig over je hele woning verdeeld wordt. Duurzaam en eenvoudig te bedienen, op de momenten dat jij het nodig hebt.

 

Welkom in je nieuwe woning van Ymere. En welkom in de wereld van Iederzon Warmte.

Dit is hoe het werkt!

  1. Jij bepaalt zelf welke temperatuur je fijn vindt via de thermostaat.
  2. Je vloerverwarming verwarmt de woning naar de door jou gewenste temperatuur.
  3. De centrale warmtepomp onderin het gebouw levert genoeg warmte voor het hele gebouw.

Hoeveel warmte verbruik ik?

Het warmteverbruik verschilt per huishouden. Daarom werken wij in het eerste jaar met een inschatting. Hiervoor houden we het warmteverbruik voor een gemiddeld Nederlands appartement van 15 gigajoule (GJ, de eenheid van warmte) aan. Na een jaar kijken wij hoeveel warmte u daadwerkelijk heeft verbruikt. Hiervan ontvangt u een afrekening. Ook wordt het maandbedrag dat u betaalt hierop aangepast.

Wat is de relatie met zonnepanelen?

Behalve dat zonnepanelen en warmtepompen allebei erg duurzaam zijn, werken zij niet met elkaar samen. De stroom die uw zonnepanelen opwekken verbruikt u zelf in uw woning. De stroom die de warmtepomp nodig heeft komt ergens anders vandaan.

Wat kost het?

U betaalt Iederzon een vast bedrag per maand. Het eerste jaar betaalt u € 85,- per maand, op basis van het gemiddelde warmteverbruik van 15 gigajoule (GJ). Na een jaar ontvangt u een afrekening. Heeft u minder of meer dan 15 GJ verbruikt? Dan krijgt u geld van ons terug of moet u wat bijbetalen. Dit werkt net zoals bij uw energieleverancier. Voor het jaar daarna berekenen wij voor u een nieuw termijnbedrag.

Wat moet ik doen bij een storing?

Verwarmt uw woning niet goed of heeft u geen warm water? Dan gaat er iets niet goed. Neem bij een storing contact op met Ymere via 088-0008900. Is er haast bij? Bel dan naar de 24/7 storingsdienst van Klomp Technisch Beheer via 088-3110379.

Kan ik mijn voorschot ook aanpassen?

Verhogen kan altijd. Als u vermoed dat u veel warm water en verwarming gaat gebruiken, kan dit handig zijn om geen risico te lopen dat u aan het eind van het jaar moet bijbetalen. In het geval van verlagen raden wij u wel aan om het eerste jaar het door ons berekende voorschot te betalen. Na één jaar krijgt u het eventueel teveel betaalde bedrag terug en berekenen we een nieuw termijnbedrag.

Ik heb meer vragen!

Heeft u vragen? Wij helpen u graag. U kunt met ons bellen via 088-3110377 (ma-do: 09.00 - 20.00 uur, vr: 09.00 - 17.30 uur) of stuur een e-mail naar warmte@iederzon.nl.

Ik doe mee! Ik heb nog een vraag